Ο Τιτανικός ήταν μέλος της μεγάλης οικογένειας της White Star Line, μιας βρετανικής εταιρείας με έδρα το Λίβερπουλ. Ξεκίνησε τη δραστηριότητά της το 1870 καλύπτοντας την απόσταση μεταξύ του Λίβερπουλ και της Νέας Υόρκης σε μια εποχή που τα μεταναστευτικά ρεύματα προς τις ΗΠΑ ήταν ιδιαίτερα αυξημένα. Τα πλοία της επιχείρησης έφεραν ονομασίες που πάντα τελείωναν σε –ic Oceanic, Atlantic, Baltic, Republic, Celtic, Adriatic.
To πρώτο σοβαρό δυστύχημα της White Star ήρθε το 1873, όταν το πλοίο Atlantic βυθίστηκε στις ακτές της Σκωτίας με αποτέλεσμα να χαθούν 535 ζωές.
Ο ανταγωνισμός με την αντίπαλη εταιρεία Cunard , έφερε νέα πλοία από πλευράς White Star με κύριο χαρακτηριστικό την πολυτέλεια. Αυτή ήταν η λογική του Τιτανικού, όπως και των Olympic και Britannic. Αυτό το τελευταίο πλοίο (Βρετανικός) είχε μετατραπεί σε νοσοκομείο στη διάρκεια του Α’ Παγκόσμιου Πολέμου. Έπεσε σε νάρκη –ανοικτά της Κέας- το 1916 και βυθίστηκε.
Η οικονομική κρίση του 1929-1930 δεν θα μπορούσε να μην επηρεάσει και τον συγκεκριμένο κλάδο. Τα πλοία είχαν γεράσει, ο κόσμος δεν ταξίδευε και οι ζημιές συσσωρεύονταν. Η κυβέρνηση της Βρετανίας δέχθηκε να βοηθήσει και τις δύο εταιρείες με την προϋπόθεση να συγχωνεύσουν τα υπερατλαντικά τους δρομολόγια. Από τη συγχώνευση δημιουργήθηκε η Cunard White Star Limited με την Cunard να έχει την πλειοψηφία των μετοχών. Μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του 1950 η White Star είχε απορροφηθεί πλήρως από την αντίπαλό της. Σήμερα όλος αυτός ο Όμιλος ανήκει στην Carnival Corporation, τη μεγαλύτερη επιχείρηση (αμερικανικών και βρετανικών συμφερόντων) κρουαζιερόπλοιων στον κόσμο.
To πρώτο σοβαρό δυστύχημα της White Star ήρθε το 1873, όταν το πλοίο Atlantic βυθίστηκε στις ακτές της Σκωτίας με αποτέλεσμα να χαθούν 535 ζωές.
Ο ανταγωνισμός με την αντίπαλη εταιρεία Cunard , έφερε νέα πλοία από πλευράς White Star με κύριο χαρακτηριστικό την πολυτέλεια. Αυτή ήταν η λογική του Τιτανικού, όπως και των Olympic και Britannic. Αυτό το τελευταίο πλοίο (Βρετανικός) είχε μετατραπεί σε νοσοκομείο στη διάρκεια του Α’ Παγκόσμιου Πολέμου. Έπεσε σε νάρκη –ανοικτά της Κέας- το 1916 και βυθίστηκε.
Η οικονομική κρίση του 1929-1930 δεν θα μπορούσε να μην επηρεάσει και τον συγκεκριμένο κλάδο. Τα πλοία είχαν γεράσει, ο κόσμος δεν ταξίδευε και οι ζημιές συσσωρεύονταν. Η κυβέρνηση της Βρετανίας δέχθηκε να βοηθήσει και τις δύο εταιρείες με την προϋπόθεση να συγχωνεύσουν τα υπερατλαντικά τους δρομολόγια. Από τη συγχώνευση δημιουργήθηκε η Cunard White Star Limited με την Cunard να έχει την πλειοψηφία των μετοχών. Μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του 1950 η White Star είχε απορροφηθεί πλήρως από την αντίπαλό της. Σήμερα όλος αυτός ο Όμιλος ανήκει στην Carnival Corporation, τη μεγαλύτερη επιχείρηση (αμερικανικών και βρετανικών συμφερόντων) κρουαζιερόπλοιων στον κόσμο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου